تایمز گروپ
آخرین پاسخگویی: 18 روز قبل
دنبال کردن پروفایل فعالیت از  June 2024 تعداد پرونده   (0)

اخذ شهروندی کشور ترکیه

اگر قصد دریافت شهروندی کشور ترکیه را دارید و یا دنبال یک راه مطمئن و آسان در عین حال سریع برای اخذ شهروندی این کشور هستید همین الان با کارشناسان و وکلای مهاجرتی گروه مهاجرتی تایمز تماس گرفته و پروسه گرفتن شهروندی کشور ترکیه را برای خود و خانواده تان از همین الان شروع کنید .

0
(0)
0 90
2 ماه قبل
  • CAP1169

شرایط دریافت شهروندی کشور ترکیه

در واقع حقوق شهروندی در ترکیه آمیخته‌ای است از وظایف و مسئولیت‌های شهروندان در قبال یکدیگر ، شهر و دولت یا قوای حاکم و مملکت و همچنین حقوق و امتیازاتی که وظیفه تامین آن حقوق بر عهدهٔ مدیران شهری(شهرداری)، دولت یا به طور کلی قوای حاکم می‌باشد. به مجموعه این حقوق و مسئولیت‌ها ، «حقوق شهروندی در ترکیه » اطلاق می‌شود.

کشور ترکیه از جمله کشورهایی است که شرایط و ضوابط مشخص و بخصوصی را برای اعطای شهروندی به مهاجران قرار داده است ، اخذ شهروندی کشور ترکیه با توجه به شرایط این کشور میتواند موضوعی چالش برانگیز باشد ، ما در موسسه تایمز گروپ با ایجاد ایجنت های رسمی و تشکیل روابط سازمانی در کشور ترکیه میتوانیم در سریعترین زمان با بکارگیری راهکارهای مناسب پروسه مربوط به اخذ شهروندی این کشور را بر عهده بگیریم. 

معرفی کشور ترکیه 

تُرکیه (ترکی استانبولی: Türkiye‎ [ˈtyɾcije])، با نام رسمی جمهوری ترکیه (ترکی استانبولی: Türkiye Cumhuriyeti‎ [ˈtyɾcije dʒumˈhu:ɾijeti])، یک کشور فراقاره‌ای است که بخش عمدهٔ آن در آناتولی در غرب آسیا قرار دارد و بخش کوچکی از آن در بالکان در اروپای جنوب شرقی واقع شده‌است. ترکیه از شمال با دریای سیاه، از شمال شرقی با گرجستان، از شرق با ارمنستان، جمهوری آذربایجان، و ایران، از جنوب شرقی با عراق، از جنوب با سوریه و دریای مدیترانه، از غرب با دریای اژه، و از شمال غربی با یونان و بلغارستان مرز مشترک دارد، در حالی که قبرس در سواحل جنوبی این کشور واقع شده‌است. ترک‌ها اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و کردها بزرگ‌ترین اقلیت قومی این کشور محسوب می‌شوند. آنکارا پایتخت سیاسی و دومین شهر بزرگ ترکیه است، در حالی که استانبول بزرگ‌ترین شهر و مرکز مالی آن است. ترکیهٔ امروزی یکی از اولین مناطق مسکون جهان است و مکان‌های مهم دوران نوسنگی مانند گوبکلی‌تپه و تمدن‌های باستانی از جمله حتیان، هیتی‌ها، آناتولیایی‌های باستان، یونانیان میسنی، ایرانیان و دیگران در آن سکنی گزیده بودند.  قومیتی و زبانی دارای مردمان گوناگونی است و همین‌طور جغرافیا و حیات وحش متنوعی دارد. این کشور همچنان با چالش‌هایی از جمله فقر، بی‌سوادی، فساد و تروریسم مواجه است.

بهترین شهر ترکیه برای سکونت شهروندان خارجی کدام است ؟

شهر اِستانبول:

اِستانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) (نام پیشین: قُسطَنطَنیه، عربی‌شدهٔ واژه یونانی کُنستانتینوپولیس، به‌معنای شهر کنستانتین) بزرگ‌ترین شهر و پرجمعیت‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور است. جمعیت این شهر در آمار سال ۲۰۲۴ حدود ۱۸٬۸۶۷٬۷۲۴ نفر گزارش شده‌است. استانبول سومین کلان‌شهر بزرگ خاورمیانه پس از قاهره و تهران محسوب می‌شود. همچنین این شهر بزرگ‌ترین کلان‌شهر اروپاست.  این شهر در کنار تنگه بسفر، دریای مرمره و دریای سیاه قرار دارد. تنگه بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قارهٔ جهان گسترده شده‌است. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است. بر مبنای آخرین داده‌های دقیق جغرافیایی کلان‌شهر استانبول ۷۲ کیلومتر درازا دارد. این کلان‌شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان در ۲۰۱۰ به‌شمار می‌رفت. بسیاری از کشورها از جمله ایران در این شهر دارای کنسولگری هستند.

شهر آنکارا:

آنکارا (به ترکی استانبولی: Ankara) پایتخت و پس از استانبول دومین شهر بزرگ کشور ترکیه و مرکز سیاسی استان آنکارا است. آنکارا که در بخش مرکزی آناتولی واقع شده، شهری جدید و نسبتاً مدرن با بیش از ۵/۶ میلیون جمعیت است. این شهر در گذشته پایتخت سرزمین باستانی گالاتیا (۶۴–۲۸۰ پیش از میلاد) و بعدها پایتخت استانی به همین نام در امپراتوری روم بوده (۲۵ پیش از میلاد تا قرن هفتم میلادی) و آثار باستان‌شناسی مختلفی از حتیان، هیتی‌ها، لیدیه، فریگیه، گالاتیا، یونانیان عصر هلنیستی، هخامنشیان، رومیان، امپراتوری بیزانس و عثمانیان در این شهر به جا مانده‌است. عثمانیان این شهر را به عنوان اولین پایتخت ایالت آناتولی (۱۳۹۳ تا اواخر قرن پانزدهم میلادی) و سپس پایتخت ولایت انقره (۱۹۲۲–۱۸۶۷ میلادی) تعیین کردند. مرکز تاریخی شهر آنکارا، تپه‌ای سنگی با ۱۵۰ متر ارتفاع از کرانه چپ رود آنکارا (شاخه‌ای از رود سقاریه) است. ویرانه‌های قلعه آنکارا بر فراز این تپه قرار دارد. هرچند بخش کمی از آثار باستانی آنکارا باقی مانده اما نمونه‌های خوبی از معماری رومی و عثمانی را می‌توان کماکان در شهر مشاهده کرد. چشمگیرترین نمونه آن معبد آگوستوس و روم متعلق به سال ۲۰ پیش از میلاد است که لوح حاوی شرح سرگذشت و دستاوردهای آگوستوس بر روی دیوارهای آن باقی مانده‌است.

شروط و الزامات اولیه برای دریافت شهروندی کشور ترکیه 

موسسه تایمز با دارا بودن ایجنت رسمی در کشور ترکیه و ایجاد کانال های ویژه در اداره مهاجرت کشور ترکیه میتوانید کلیه فرایند اخذ شهروندی کشور ترکیه را بر عهده بگیرد، از طرفی تعهدات موسسه تایمز در قبال پرونده متقاضی مشروط به رعایت ضوابط و تعهد به قرارداد در حین اجرای قرارداد میباشد . برخی از تعهدات متقاضی در این خصوص عبارتتند از :

  • شرط شماره 1: تحویل کلیه اسناد و مدارک متقاضی
  • شرط شماره 2: عقد قرارداد رسمی با موسسه تایمز
  • شرط شماره 3: پرداخت حق الوکاله وکیل و هزینه های دولتی
  • شرط شماره 4: در دسترس بودن متقاضی در طول مدت قرارداد
  • شرط شماره 5: ایجاد همکاری لازم در طی فرایند اجرایی
  • شرط شماره 6: متعهد به مفاد قرارداد منعقده

مراحل و فرایند اخذ شهروندی ترکیه توسط موسسه تایمز

  • مشاوره و امکان سنجی:

با توجه به اینکه پروسه مهاجرتی هر شخص یک موضوع بسیار مهم و تاثیر گذار در آینده فرد میباشد لذا بمنظور جلوگیری از اتلاف زمان و سرمایه افراد قبل از هر گونه اقدام برای گرفتن شهروندی کشور ترکیه لازم است ابتدا پرونده شما توسط مشاور و وکلای مجرب موسسه بررسی شود و سپس در صورت امکان میتوان نسبت به عقد قرارداد با موسسه تایمز گروپ اقدام شود ، در این مرحله ابتدا پرونده متقاضی ، شرایط عمومی و خصوصی ، اهداف فرد و .... بررسی شده و در صورت امکان نسبت به تنظیم و عقد قرارداد اقدام میشود. 

  • تنظیم و عقد قرارداد:

 پس از بررسی اولیه پرونده شما در خصوص گرفتن شهروندی ترکیه شما میتوانید به صورت حضوری و غیر حضوری نسبت به عقد قرارداد با موسسه اقدام نمایید که در ادامه هر کدام از این دو روش را توضیح خواهیم داد :

1- عقد قرارداد غیر حضوری : در این روش شما میتوانید کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز را در شهر شخود آماده سازی کرده و سپس با حضور در دفاتر اسناد رسمی شهر خود  مدارک خود را تایید و قرارداد مربوطه را امضا و بهمراه گواهی امضا به آدرس دفتر موسسه پست کنید . موسسه بلافاصله پس از دریافت اسناد و مدارک پروسه کاری شما را اغاز خواهد نمود.

2- عقد قرارداد حضوری :  برای عقد و امضای حضوری قرارداد شما میتوانید با هماهنگی قبلی به دفتر موسسه مراجعه نموده و نسبت به تنظیم و امضای قرارداد اقدام نمایید . شما همچنین میتوانید با هماهنگی قبلی نسبت به دریافت یک نسخه پیش نویس قرارداد اقدام نمایید.

  • آماده سازی مدارک و شرایط الزامی:

در این مرحله که یکی از مهمترین بخش ها برای موفقیت در پرونده های اخذ شهروندی کشور ترکیه میباشد ضمن تشکل پرونده ، کلیه داکیومنت ها ، اسناد و مدارک لازم توسط کارسناسان و وکلای موسسه گردآوری و آماده سازی میشوند . لازم به ذکز است متقاضی میبایست کلیه همکاری لازم را در این مرحله با موسسه داشته باشد.

  • آغاز فرایند اجرایی طبق مفاد قرارداد:

در این مرحله فرایند اخذ شهروندی  ترکیه آغاز شده و بطور مرتب گزارش کار توسط ایجنت رسمی مجموعه در کشور هدف به متقاضی اعلام میشود . این مرحله شامل انجام کلیه امور اداری در اداره مهاجرت ترکیه ، کنسولگری و سایر سازمان ها و ارگان های مربوطه میباشد. (لازم به ذکر است اخذ شهروندی هر کشور در ابتدا مستلزم گرفتن اقامت دائم آن کشور میباشد)

شرایط و مدارک لازم برای گرفتن شهروندی ترکیه 

هر فرد بنا بر شرایط خود میتواند نسبت به دریافت شهروندی کشور ترکیه اقدام کند ، شرایط و مدارک عمومی برای هر فردی که تصمیم دارد شهرندی کشور ترکیه را دریافت کند به شرح زیر است. 

  • دارا بودن پاسپورت با مهلت حداقل 12 ماهه تا پایان انقضا
  • کارت شناسایی ملی و جدید
  • 3 نسخه وکالت نامه محضری
  • ترجمه رسمی مدارک ممهور به مهر دادگستری
  • آخرین مدرک تحصیلی (در صورت نیاز)
  • تنظیم قرارداد مهاجرتی رسمی با موسسه تایمز
  • سایر شرایط: تماس گرفته شود ....

دریافت شهروندی با اخذ اقامت دائم کشور ترکیه

همه کشورها اقامت دائم بهمراه شهروندی به مهاجران اعطا نمی‌کنند و اجازه‌ها و شرایط هر کشور بطور گسترده‌ای با یکدیگر متفاوت هستند. هر کشور در خصوص اعطای شهروندی تعاریف مختلفی دارد که روابطشان با سایر کشورها نیر بر این اساس تنظیم می‌گردد. اعطای شهروندی ممکن است در برخی از کشورها نیاز به طی کردن پروسه مینیمم زمان اقامت در کشور بعد از اعطای اقامت دائم باشد . برای مثال در آمریکا وضعیت اعطای شهروندی برای متقاضی بسته به این است که فرد بیش از زمان مشخص شده خارج از کشور میزبان نباشد. و اگر این مورد توسط متقاضی رعایت نشود ، فرد تابعیت خود را از دست می‌دهد. از طرفی کسی که مهاجرت دائم کرده است اگر به وظایف شهروندی‌اش عمل نکند، وضعیت شهروندی خود را از دست می‌دهد و میتواند منجر به دیپورتی فرد شود. ترکیه از جمله کشورهایی است که شرایط بخصوصی را برای اعطای شهروندی برای مهاجران قرار داده است ، پیشنهاد میشود برای بررسی شرایط و مشاوره تخصصی با وکلای گروه تایمز تماس گرفته تا در صورت امکان در سریع ترین زمان ممکن فرایند دریافت شهروندی و اخذ شهروندی خود را در کشور ترکیه آغاز نمایید.

شهروندی کشور ترکیه با داشتن اقامت موقت

قبل از اینکه به موضوع شهروندی با اجازه اقامت موقت کشور ترکیه بپردازیم ، قصد داریم مقوله مهاجرت موقت را بطور مختصر تعریف کنیم ، مهاجرت با اجازه اقامت موقت (انگلیسی: Temporary resident) حق اقامت و شهروندی یک تبعه خارجی در یک کشور بر اساس یک دوره زمانی مشخص است (از طریق دریافت روادید) بدون حقوق شهروندی کامل. این اجازه ممکن است برای تحصیل، تجارت یا دلایل دیگر اعطا شود. در خصوص مهاجرت موقت هرکشور قوانین و سیاست‌های خاص و مختص به خود را دارد . در کشور ترکیه و امکان اخذ شهروندی با داشتن اقامت موقت وجود ندارد و شرط شهروندی داشتن اقامت دائم این کشور است ،  پیشنهاد میشود برای بررسی شرایط و مشاوره تخصصی با وکلای گروه تایمز تماس گرفته تا در صورت امکان در سریع ترین زمان ممکن فرایند دریافت شهروندی کشور ترکیه را آغاز نمایید.

مدت زمان اخذ شهروندی کشور ترکیه چقدر است؟

در حال حاضر روش ها و راه های مختلف و متنوعی برای دریافت شهروندی کشور ترکیه وجود دارد ، لذا با توجه به روش انجام کار پروسه گرفتن شهروندی کشور ترکیه در مدت زمان 6 الی 12 ماه انجام میشوند ، این زمان با در نظر گرفتن روش کارمیتواند کمتر یا بیشتر شود . (بمنظور تعیین شرایط و مناسب ترین روش برای گرفتن شهروندی ترکیه میتوانید با مشاوران و وکلای موسسه تایمر تماس بگیرید)

هزینه اخذ شهروندی کشور ترکیه

هزینه اخذ شهروندی ترکیه بطور مستقیم با روش انجام کار رابطه مستقیم دارد . لذا تعیین دقیق هزینه های شهروندی ترکیه به شرایط اختصاصی و روش کار بستگی دارد . اگر قصد دارید از هزینه های دقیق اعطای شهروندی ترکیه مطلع شوید میتوانید با مشاوران و وکلای ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید (پس از ثبت و تکمیل فرم مشاوره در سایت)

روش های گرفتن شهروندی ترکیه

روش های مختلفی برای دریافت شهروندی ترکیه وجود دارد ، در زمان حاضر بیش از 10 کانال و روش وجود داشته که به اقتضای شرایط فردی و ماهیت هر پرونده یکی از این روش ها برای متقاضی انتخاب و پیش برده میشود ، در زیر برخی از رایج ترین روش های اخذ شهروندی کشور ترکیه نام برده شده است .

دریافت شهروندی ترکیه از طریق ازدواج

در تاریخی که این متن گردآوری شده است امکان اخذ شهروندی ترکیه از طریق ازدواج وجود داشته (لذا برای اطلاع دقیق شرایط اعطای شهروندی کشور ترکیه در زمان فعلی حتما با مشاوران و وکلای موسسه تایمز تماس بگیرید) ، بر اساس قوانین سرزمینی این کشور برای اخذ شهروندی ترکیه از روش ازدواج، ابتدا در صورتی که یک مرد با تابعیت این کشور با زنی ازدواج کند که تابعیت خارج از این کشور را دارد، می تواند برای همسر خود درخواست شهروندی کند و بلعکس این شرایط امکانپذیر است .

دریافت شهروندی ترکیه از طریق تولد فرزند

در تاریخی که این متن گردآوری شده است امکان اخذ شهروندی ترکیه از طریق تولد فرزند وجود داشته (لذا برای اطلاع دقیق شرایط شهروندی کشور ترکیه از طریق تولد فرزند در زمان فعلی حتما با مشاوران و وکلای موسسه تایمز تماس بگیرید) ، در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افرادی عامدانه و با قصد اخذ شهروندی کشور ترکیه و تابیعت کودک خود در این کشور ، اقدام به تولد فرزند خود در خاک این کشور می نمایند، بر اساس قواعد کلی کشور ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد، کشورهایی که برای اعطای شهروندی از قاعده ی خاک تبعیت دارند و کشور هایی که برای اعطای شهروندی از قاعده ی خون تبعیت دارند یعنی به عبارتی نژاد و ملیت نوزاد متولد شده همتراز با خاک خودشان باشد.

دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

در تاریخی که این متن گردآوری و نگارش شده است امکان اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری وجود داشته (لذا برای دریافت دقیق شرایط اخذ شهروندی کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری در زمان فعلی حتما با مشاوران و وکلای موسسه تایمز تماس بگیرید) ، یکی از راه های اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری در یک طرح نوین با پتانسیل رشد بالا است که میتواند در نهایت منجر به شهروندی کشور ترکیه  برای سرمایه گذار شود.

دریافت شهروندی ترکیه از طریق راه اندازی بیزینس

در تاریخی که این متن گردآوری و نگارش شده است امکان اخذ شهروندی ترکیه از طریق راه اندازی بیزینس وجود داشته (لذا برای اطلاع دقیق شرایط اعطای شهروندی کشور ترکیه از طریق راه اندازی بیزینس در زمان فعلی حتما با مشاوران و وکلای موسسه تایمز تماس بگیرید) ممکن است در پاره ای از مسائل مرتبط با اخذ شهروندی کشور ترکیه برای مخاطبانی که قصد دریافت شهروندی  ترکیه از طریق راه اندازی بیزینس را دارند سوال بوجود بیاید، اگر بدنبال اخذ شهروندی این کشور از این طریق هستید میتونید با ایجاد کسب و کار و راه اندازی بیزینس تحت شرایط خاص شرایط داشتن شهروندی کشور ترکیه فراهم نمایید.

دریافت شهروندی ترکیه از طریق سایر روش ها

ما در موسسه تایمز امکان این را فراهم کرده ایم که بطور عملیاتی با بکارگیری 12 روش ، متناسب با شرایط متقاضی در سریعترین زمان ممکن شرایط اخذ شهروندی فرد را فراهم نماییم . بمنظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سایر روش های دریافت شهروندی کشور ترکیه با کارشناسان ما در موسسه تایمز تماس بگیرید.

برای گرفتن شهروندی ترکیه از کجا شروع کنیم ؟

همواره پروسه گرفتن شهروندی کشورهای مختلف ، از دغدغه های همیشگی ملل و تابعیت های مختلف بوده است، بواسطه اخذ اقامت دائم ترکیه میتوان شهروندی این کشور را گرفت و از مزایایی که این کشور برای مردم خود در نظر گرفته و جایگاه و اعتبار بین المللی آن بهره مند شد  ، مزایایی همچون افتتاح حساب ارزی یا حساب بانکی بین المللی در بانک های این کشور ، دریافت دفترچه درمانی و شهروندی این کشور و ... سعی ما همواره بر این است تا با اطلاع از وضعیت موجود و نوشته هایی کوتاه و مختصر، آگاهی کافی را در ذهن مخاطب خود ایجاد کرده و آنرا برای یک مهاجرت با کیفیت بالا آماده کنیم، این لیاقت شما است تا مهاجرت با کیفیت را به همراه شرایط مساعد تجربه کنید.

اگر اکنون تصمیم جدی برای دریافت شهروندی ترکیه دارید پیشنهاد میشود ابتدا با ثبت درخواست خود در فرم مشاوره ، قبل از هر چیز با مشاوران و وکلای موسسه مشورت نمایید و شرایط خود را با ما در میان بپذارید . کارشناسان موسسه حداکثر ظرف مدت 1 ساعت با شما تماس گرفته و سایر مراحل و شرایط را با شما هماهنگ میکنند.

هیچ دیدگاهی یافت نشد

تا کنون هیچ پرسش و یا دیدگاه عمومی برای این خدمت ثبت نشده است ! شما اولین نفر باشید !

{{--sticky contact buttons--}}