تایمز گروپ
آخرین پاسخگویی: 18 روز قبل
دنبال کردن پروفایل فعالیت از  June 2024 تعداد پرونده   (0)

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

اگر قصد افتتاح حساب بانکی شخصی در یکی از بانک های کشور ترکیه را دارید و یا دنبال یک راه مطمئن و در عین حال سریع برای داشتن یک حساب بانکی در این کشور هستید همین الان با کارشناسان و وکلای مهاجرتی گروه تایمز تماس گرفته و پروسه باز کردن حساب بانکی خود را در کشور ترکیه از همین الان شروع کنید .

0
(0)
0 90
2 ماه قبل
  • CAP1411

خدمات افتتاح حساب بانکی شخصی در کشور ترکیه

بطور کلی حساب های بانکی برای خارجی ها در کشور ترکیه به دو نوع حساب جاری (Transaction account) و حساب پس‌انداز (Savings account) تقسیم میشوند که در ادامه مفصل هر کدام توضیح داده خواهند شد. 

افتتاح حساب جاری در ترکیه (Transaction account)

در بانکداری کشور ترکیه حسابهایی وجود دارند که به منظور عملیات روزمره دریافت و پرداخت استفاده می‌شوند. به اینگونه حسابها هیچ‌گونه سودی از طرف بانک پرداخت نمی‌شود ولی خدمات گسترده‌ای از قبیل کارت و چک روی آن تعریف می‌گردد. به این حسابها حسابهای جاری گفته می‌شود. حتی در برخی بانکهای خارجی از اینگونه حسابها کارمزد هم دریافت می‌گردد.

باز کردن حساب پس‌انداز در ترکیه (Savings account)

حساب های پس انداز در بانک های ترکیه به حساب هایی گفته میشود که طی قرارداد ، صاحب حساب پول خود را در یک محدوده زمانی در اختیار بانک قرار می‌دهد که بانک با آن کار کند. در بانکداری بین‌الملل بانک مبالغ را جمع‌آوری کرده و با پول کار می‌کند و به عنوان سبدگردان مسئولیت تولید سود را بر عهده می‌گیرد و به صاحب حساب هم سود می‌دهد. در بانکداری کشور ترکیه بانک از طرف صاحب حساب وکیل در امور سرمایه‌گذاری می‌شود و از سود حاصل حق‌الوکاله خود را برداشت می‌کند و بقیه را به صاحب حساب می‌پردازد.

1- دریافت مشاوره امور افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مشاوره و بررسی تخصصی پرونده های مرتبط با افتتاح حساب بانکی در ترکیه توسط کارشناسان مجرب و وکلای تخصصی موسسه تایمز انجام میشود ، در این مرحله ابتدا پرونده متقاضی بررسی شده و در صورت امکان نسبت به عقد قرارداد افتتاح حساب بانکی و ارزی اقدام میشود. پرونده های افتتاح حساب ارزی بطور معمول در مدت زمان 15 الی 60 روز انجام میشود

2- تنظیم و عقد قرارداد افتتاح حساب بانکی در ترکیه

پس از بررسی اولیه پرونده افتتاح حساب بانکی در ترکیه شما میتوانید با هماهنگی قبلی به دفتر موسسه مراجعه نموده و نسبت به تنظیم و امضای قرارداد و وکالت نامه افتتاح حساب ارزی اقدام نمایید . شما میتوانید با هماهنگی قبلی نسبت به دریافت یک نسخه پیش نویس قرارداد اقدام نمایید.

درصد موفقیت افتتاح حساب بانکی در ترکیه

پرونده هایی که در زمینه افتتاح حساب بانکی در ترکیه توسط تیم حقوقی تایمز پذیرش و پیگیری شده اند قالبا با نرخ موفقیت بیش از 90 درصد انجام شده اند . مجموعه تایمز با ایجاد شبکه تعاملاتی دو طرفه با سفارت و کنسولگری ها و همچنین با بکارگیری تیمی زبده و کارآزموده توانسته تا کنون بیش از 6000 هزار پرونده افتتاح حساب بانکی را با موفقیت  در کشور ترکیه انجام دهد.

سیستم بانکی در ترکیه

بانک‌های ترکیه معمولاً شرایط و نرخ‌های پس‌انداز نسبتا خوبی ارائه  ترکیه، با این حال، ممکن است برای خارجی‌هایی که برای خدمات آنها درخواست می‌کنند سخت‌گیرانه‌تر عمل کنند.

در هر خیابان ترکیه تعداد زیادی بانک تجاری همچنین بانک های شهری محلی یا منطقه ای نیز وجود دارد. اکثر بانک ها متعلق به دولت ملی یا محلی هستند. تعداد کمی از مالکان خصوصی در بخش بانکی وجود دارد. از زمان پیوستن این کشور به سازمان تجارت جهانی ، بسیاری از محدودیت ها بر بانکداری بین المللی در ترکیه برداشته شده است. به همین دلیل است که برخی از بانک های بین المللی) گروه بانکی استرالیا و نیوزلند، جی پی مورگان JPMorgan، استاندارد چارترد Standard Chartered و غیره نیز در این کشور فعالیت می کنند.

توجه به این نکته مهم است که اکثر بانک های دولتی برای خارجی هایی که مایل به افتتاح حساب بانکی در ترکیه هستند الزامات بیشتری دارند. بانک‌های تجاری کوچک‌تر ممکن است کمی ملایم‌تر باشند، با این حال، یافتن بانکی که شما را ملزم به اقامت در کشور نکند بسیار نادر است.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در ترکیه

برای افتتاح حساب بانکی بین المللی در ترکیه لازم است قبل از هرگونه اقدام ، اسناد و مدارک مرتبط و الزامی برای ارائه به بانک های ترکیه را آماده نمود ، این مدارک بطور کلی عبارتند از :

  • پاسپورت با مهلت حداقل 6 ماهه تا پایان انقضا
  • کارت شناسایی ملی و جدید
  • 3 نسخه وکالت نامه محضری
  • آخرین مدرک تحصیلی (تماس گرفته شود)
  • تنظیم قرارداد رسمی با موسسه تایمز
  • سایر شرایط: تماس گرفته شود

برای جلوگیری از پولشویی و فساد مالی در بانک های ترکیه ، محدودیت های سختگیرانه ای برای افتتاح حساب بانکی و یا حواله بانکی در این کشور در نظر گرفته شده است. سیستم بانکی کشور ترکیه به شبکه جهانی مبارزه با پولشویی متصل است و از مقررات ویژه آن پیروی می کند. به همین جهت، تکمیل مدارک و آگاهی از قوانین افتتاح حساب بانکی شخصی در ترکیه برای متقاضیان به یک چالش تبدیل شده است.
علاوه بر اینکه بعد از افتتاح حساب در یکی از بانک های ترکیه شما باید مدارکی را مبنی بر رعایت قوانین انتقال پول به بانک ارائه کنید، مدارکی اعم از آدرس بانکی که حواله به آن منتقل می شود، آدرس محل زندگی و شماره تماس گیرنده حواله و همچنین مبلغ حواله . تمامی این موارد ریز به ریز باید در فرم حواله درج شود؛ بهتر است فرم حواله را چند بار مطالعه کنید تا اگر اشکالی داشت رفع نمائید.

اهمیت داشتن حساب بانکی در ترکیه

حواله به ترکیه یا ارسال حواله از ترکیه به خارج به دلیل حجم بالای مبادلات تجاری ، اهمیت بسیاری برای تجار دارد و افراد بسیاری نیاز به داشتن یک حساب بانکی برای انجام مبادلات مالی خود در ترکیه دارند. اما به علت پیچیدگی زیاد نقل و انتقال ارزی، قوانین و مقررات سختگیرانه مبارزه با پولشویی و تحریم های بین المللی، اکثر افراد پروسه افتتاح حساب بانکی در ترکیه را به افراد بی تجربه می سپارند که معمولا منجر به رد شدن درخواست آنها توسط بانک میشود . مجموعه تایمز در این راستا می تواند تمامی خدمات مربوط به افتتاح حساب بانکی در ترکیه را توسط وکیل متخصص در امور بانکی برای شما انجام دهد. شما عزیزان می توانید از طریق ثبت سفارش در وبسایت، تماس با کارشناسان تایمز یا از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید و از خدمات مجموعه تایمز بهره مند شوید.

شرایط و الزامات افتتاح حساب در ترکیه

برای اینکه بتوانیم در ترکیه حساب بانکی داشته باشیم و بتواینم بدون مشکل فرایند افتتاح حساب در ترکیه را طی نمایید، باید الزامات قانونی آن را رعایت کنیم ، این الزامات که برای افتتاح حساب در بانک های ترکیه لازم است رعایت شود عبارتند از :

شرط شماره 1: تحویل کلیه اسناد و مدارک متقاضی
شرط شماره 2: عقد قرارداد رسمی با موسسه تایمز
شرط شماره 3: پرداخت حق الثبت و اجرا
شرط شماره 4: در دسترس بودن متقاضی
شرط شماره 5: ایجاد همکاری لازم در طی فرایند ثبت
شرط شماره 6: متعهد به مفاد قرارداد منعقده

مراحل ایجاد حساب بانکی در ترکیه

مجموعه تایمز توانسته با ایجاد شرایطی امکان افتتاح حساب بانکی در ترکیه را بصورت آنلاین و اینترنتی فراهم کند ، هم اکنون کلیه متقاضیان میتوانند از طریق همین سامانه و با تکمیل فرم مربوطه همچنین بارگزاری مدارک خود نسبت به ثبت درخواست حساب بانکی در ترکیه اقدام نمایند ، ثبت نام و ارسال درخواست در این سامانه به منزله عقد و تنظیم قرارداد رسمی با این موسسه میباشد لذا در صحت اطلاعات وارد شده در هنگام تکمیل فرم سفارش کمال دقت را داشته باشید .

  • آماده سازی اسناد و مدارک
  • تنظیم قرارداد ثبت شرکت
  • پرداخت هزینه های جاری
  • تنظیم و تحویل اسناد و مدارک
  • طی شدن پروسه افتتاح حساب
  • ارائه اسناد ثبتی به متقاضی

پس از آشنایی با انواع حساب نیاز است تا برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه مراحل خاصی را پشت سر بگذارید. زیرا که براساس قوانین کشور ترکیه ، نوع حساب بانکی، ملیت شما و بسیاری فاکتورهای دیگر، می‌بایست مراحل متفاوتی را طی کنید. حتی مدارکی که می‌بایست برای افتتاح هر حساب ارائه دهید، متفاوت است. از آنجایی که در میان مراحل افتتاح انواع حساب‌های بانکی، مراحل مشترک و یکسانی وجود دارد؛ قصد داریم تا در این بخش به بیان این مراحل مشترک بپردازیم. افتتاح اغلب حساب‌های بانکی در ترکیه رایگان است. البته برای افتتاح برخی از آنها نیاز است تا مبلغ خاصی را بپردازید. اگرچه این مراحل پیچیدگی خاصی ندارند، اما به علت زمانبر بودن آنها می‌بایست صبر و دقت کافی داشته باشید. توجه نمایید که با ویزای توریستی، تنها در حالتی می‌توانید حساب بانکی باز کنید که بتوانید کنسولگری ترکیه و بانک مورد نظر را با دلایل و مدارک قابل قبول توجیه کنید.

در مرحله‌ی اول به دنبال بانکی در ترکیه بگردید که سابقه‌ی کار با متقاضیان خارجی را داشته باشد. سپس مدارک هویتی مانند پاسپورت و یا هر مدرک دیگری که مورد قبول بانک می‌باشد را به بانک مورد نظر ارائه دهید. توجه داشته باشید که این مدارک منحصر به فرد بوده و برای هر بانک و هر نوع حساب بانکی متفاوت است. در نهایت نیز پس از مطالعه‌ و امضاء قراردادهای بانکیِ مربوط به گشایش حساب، حساب مورد نظر خود را افتتاح کنید. در برخی از انواع حساب بانکی در ترکیه نیاز است تا مدارک مربوط به آدرس محل زندگی خود در ترکیه را نیز به بانک مربوطه ارائه دهید. از این رو دقت نمایید که اگر در کشور ترکیه اقامت ندارید، باید جهت افتتاح حساب تمامی این شرایط را فراهم کنید.

هزینه افتتاح حساب در ترکیه

هزینه افتتاح حساب بانکی در ترکیه با توجه به نوع حساب حقیقی یا حقوقی متغییر بوده و متناسب با شرایط متقاضی ، امکان حضور فرد در بانک مورد نظر ، مدارک و اسناد مورد نیاز برای افتتاح حساب ، الزام داشتن اقامت و .... در میزان هزینه افتتاح حساب در ترکیهتاثیر گذار میباشد . شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه افتتاح حساب بانکی در ترکیه با کارشناسان موسسه تایمز تماس حاصل نمایید. تنظیم قرارداد رسمی با این موسسه میباشد لذا در صحت اطلاعات وارد شده در هنگام تکمیل فرم سفارش کمال دقت را داشته باشید .

اتصال به سوئیفت با افتتاح حساب در ترکیه

سوئیفت (Swift) شبکه جهانی ارتباط‌ مالی بین بانک‌های ترکیه و بانک های سایر کشورها می باشد. شبکه سوئیفت به منظور ایجاد روشی ثابت و بین المللی برای انتقال پول بانک‌های ترکیه به کشور دیگر ایجاد شده است. شبکه سوئیفت از سال 1973 در بلژیک آغاز به کار کرده و تا به امروز شبکه ای شامل 10000 موسسه مالی در 212 کشور دنیا را شامل می‌شود که اطلاعات تراکنش های مالی را برای یکدیگر ارسال می‌کنند. شما میتوانید با افتتاح حساب بین المللی در ترکیه از مزایای اتصال به شبکه سوئیفت بهره مند شوید .

اخذ آی بن با افتتاح حساب در ترکیه

با افتتاح حساب بین المللی در ترکیه شما IBAN اختصاصی خود را از بانک این کشور دریافت خواهید نمود ، آی بن، شماره حساب بین المللی مخفف عبارت International Bank account Number است. شامل 34 کاراکتر به صوت عدد و حرف می‌باشد . شما با دئاشتن آی بن از بانک های ترکیه میتوانید ارسال و دریافت حواله های بین المللی را راحت تر و سریعتر انجام دهید . از سال 2007 تا کنون 50 کشور شماره حساب های بانکی خود را با این نام ارائه می‌کنند.

انواع حساب بین المللی در ترکیه

حساب‌های بین‌المللی در ترکیه به دو دسته حساب شخصی و حساب شرکتی یا بیزینسی تقسیم می‌شود. حساب بین‌المللی شخصی در ترکیه در صورتیکه شرایط آن را داشته باشید به راحتی افتتاح می‌شود. شما می‌توانید با در دست داشتن مدارک شناسایی و سایر مواردی که بانک مورد‌نظر برای افتتاح حساب در ترکیه نیاز دارد، حساب بانکی خود را فعال کنید. دومین نوع، حساب شرکتی است. افتتاح حساب در ترکیه دردسر‌های بیشتری دارد. برای افتتاح حساب شرکتی باید در ترکیه ، ثبت شرکت کنید یا با در‌دست داشتن مدارک و مستندات، بیزینس خود را به بانک معرفی کنید. بهتر است قبل از مراجعه به بانک و افتتاح هر‌ نوع حساب در ترکیه ، با مشاور و کارشناس مجرب مشورت کنید. اگر هدف شما از راه‌اندازی حساب بین المللی در ترکیه ، انجام فرآیند‌های مهاجرت است، اصلاً نگران نباشید. زیرا برخی از شرکت‌های مهاجرتی مانند موسسه تایمز ، امکان ارائه خدمات افتتاح حساب ارزی را برای شما فراهم کرده اند.

چگونه می‌توان به حساب خود در ترکیه دسترسی داشت؟

همانگونه که از طریق اینترنت بانک و موبایل بانک به حساب‌های خود در بانک‌های محلی خود دسترسی دارید میتوانید به حساب بانکی خود در ترکیه دسترسی داشته باشید. شما به راحتی می‌توانید از کارت بانکی خود در ترکیه برای خرید یا برداشت وجه استفاده کنید. با استفاده از دسترسی اینترنتی و اپلیکیشن موبایل بانک خود در کشور ترکیه هم می‌توانید به راحتی به حساب‌های دیگران در تمام بانک‌های بین‌المللی دنیا انتقال وجه، واریز و برداشت، انجام دهید. البته، نیاز به توضیح نیست که بانک‌های ایران به شبکه‌های بانکی بین‌المللی متصل نیستند. بنابراین، برای انتقال وجه از ایران یا دریافت در ایران باید به صرافی های معتمد سطح شهر مراجعه کنید.

هیچ دیدگاهی یافت نشد

تا کنون هیچ پرسش و یا دیدگاه عمومی برای این خدمت ثبت نشده است ! شما اولین نفر باشید !

{{--sticky contact buttons--}}