تایمز گروپ
آخرین پاسخگویی: 18 روز قبل
دنبال کردن پروفایل فعالیت از  June 2024 تعداد پرونده   (0)

رفع دیپورتی ترکیه

دیپورت شدن از کشور ترکیه یعنی حذف و اخراج فرد از این کشور که بنا به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد . این اتفاق می‌تواند به‌ سادگی تمام برنامه ریزی سفر و اهداف شما را خراب کند و حتی تبعات جدی‌تری در پی داشته باشد. لذا اگر به تازگی با مشکل دیپورتی ترکیه مواجه شده اید و دنبال یک راه مطمئن و آسان در عین حال سریع برای رفع دیپورتی خود هستید همین الان با کارشناسان و وکلای مهاجرتی تایمز تماس گرفته و پروسه رفع دیپروتی خود را از همین الان شروع کنید .

0
(0)
0 213
2 ماه قبل
  • CAP965

منظور از دیپورتی ترکیه چیست ؟

یکی از مشکلات اصلی مهاجرت، دیپورت و اخراج شدن از یک کشور است. دیپورت شدن از ترکیه ، فقط برای اتباع خارجی است که به علت عدم رعایت برخی قوانین به این معضل دچار می‌شوند. این افراد تا مدت زمان حداکثر پنج سال دیپورت هستند. اما در شرایط خاصی، ممکن است این مدت بیشتر شود. در این مقاله قصد داریم دلایل دیپورت شدن از ترکیه ، جریمه دیپورتی از ترکیه و همچنین رفع دیپورتی ترکیه را بیان کنیم.

دلایل دیپورت شدن از ترکیه

دیپورت از ترکیه ، به معنی حذف و اخراج فرد از این کشور است. این قانون، مشمول افراد زیر می‌شود:

  • افرادی که ورود غیر قانونی به کشور داشته اند
  • افرادی که قوانین مربوط به ویزا را زیر پا گذاشته اند
  • افرادی که بدون توجه به تاریخ انقضای اقامت و مجوز کار، همچنان به کار و زندگی در ترکیه مشغول هستند
  • افرادی که در کشور ترکیه ، به حبس دو سال به بالا محکوم می‌شوند. این افراد بعد از پایان دوره حبس باید به کشور خود دیپورت شوند
  • افرادی که با هر عنوانی در گروه های تروریستی فعالیت دارند
  • افرادی که برای ورود به کشور ترکیه ، از مدارک جعلی اعم از ویزای قلابی و ساختگی استفاده کرده اند
  • افرادی که درآمد آن ها، حاصل از فعالیت در مشاغل غیر مجاز و غیر قانونی در کشور ترکیه است
  • افرادی که با گذشت ده روز از پایان تاریخ اقامت خود در ترکیه ، نسبت به تمدید آن اقدام نکرده اند
  • افرادی که، دارای مجوز اقامت باطل شده هستند
  • افرادی که بدون داشتن مجوز کار در این کشور، مشغول به کار هستند
  • افرادی که روند ورود و خروج آن ها به کشور ترکیه ، کاملا غیر قانونی است
  • افراد و احزابی که به سازمان ها و گروه های تروریستی وابسته هستند
  • افرادی که با وجود منع ورود به کشور ترکیه ، وارد آن شوند
  • افرادی که با وجود گذشت ده روز از مخالفت با درخواست اقامتشان در ترکیه ، کشور را ترک نکرده اند
  • افرادی که درخواست اقامتشان در زمینه حمایت بین المللی تایید نشده و یا رده شده است

بنابراین افراد مذکور، به علت عدم رعایت قوانین و یا مشکلات جزایی از کشور اخراج می‌شوند. به علاوه این افراد باید جریمه دیپورت شدن از ترکیه را پرداخت کنند. رفع دیپورتی ترکیه حتما باید زیر نظر یک وکیل قانونی در ترکیه انجام شود. کشور ترکیه به عنوان یکی از کشورهای بسیار قانونمند است. تصمیم درباره همه مراحل دیپورت شدن از ترکیه توسط مراکز قانونی اتخاذ می‌شود.

رفع دیپورتی ترکیه چگونه انجام می شود؟ 

در روش اول اگر پس از اتمام دوره دیپورتی ترکیه خود از یکی از روش‌های رایج برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنید، به احتمال ‌زیاد با درخواست شما موافقت می‌شود. همچنین اگر با روش‌هایی مانند سرمایه‌گذاری برای اخذ اقامت ترکیه خواستار ورود مجدد به این کشور شوید، درخواست شما بررسی می‌شود و در صورتی که دیپورت شدن شما توسط مقام قضائی صلاحیت‌دار قابل رفع باشد، تابعیت رسمی ترکیه را دریافت خواهید کرد.

حالت دوم برای رفع دیپورتی ترکیه ، مراجعه به دادگاه است. افراد با مراجعه به دادگاه، ضمن اعتراض به دیپورت، برای لغو این حکم درخواست می‌کنند. جواب حکم و دلایل دیپورت، از طریق مراجع قانونی به خود شخص و یا نماینده قانونی وی اعلام می‌گردد. اتباع بعد از دریافت این ابلاغیه باید حداکثر ظرف مدت 15 روز، مراتب اعتراض خود و درخواست تجدید نظر را به دادگاه صلاحیت دار ترکیه اعلام نمایند. پس از این درخواست، پروسه دیپورت شخص تا پایان زمان رای دادگاه متوقف می‌شود.

آیا اعتراض به  دیپورتی ترکیه امکان پذیر است؟

اعتراض به دیپورتی برای هرکشوری متفاوت است. به طور مثال شما برای اعتراض به دیپورتی از فرانسه و آلمان خودتان می‌توانید اقدام کنید اما جهت اعتراض به دیپورتی از ایتالیا حتما باید وکیل مهاجرت درخواست اعتراض را ارسال کند. توجه داشته باشید که شما بین 10 تا 20 پس از دیپورتی مجاز به ارائه اعتراض نسبت به دیپورتی از ترکیه می‌باشید. در صورتی که درخواست اعتراض شما از طریق وکیل ارائه شود، پرونده شما وارد دادگاه می‌شود. باتوجه به علت دیپورتی شما، وکیل مهاجرت یک لایحه دفاعیه به پرونده شما اضافه می‌کند. در صورتی که این لایحه برای قاضی دادگاه معتبر باشد، دیپورتی شما رفع خواهد شد . اما در صورتی که این لایحه مورد تائید نباشد شما ملزم به اخراج و ترک کشور خواهید شد.

اگر نسبت به دیپورتی ترکیه اعتراض نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ 

عدم ارائه اعتراض به دیپورتی ترکیه ، به این معناست که تمامی دلایل و موارد اعلام شده را قبول دارید و این نمره منفی برای شما خواهد داشت. به طور کلی دیپورتی دارای نمره منفی می‌باشد و در صورتی که شما اعتراض کنید شرایط بهتری خواهید داشت .

نحوه اعتراض و رفع دیپورتی ترکیه

در ابتدا باید بدانید که تشکیل پرونده برای اعتراض به دیپورتی ترکیه تضمینی برای ادامه اقامت یا اخذ ویزا شما نخواهد بود.

در واقع مهاجر یا متقاضی رفع دیپورتی از ترکیه کاملاً اطمینان دارد که همه موارد ضروری را به خوبی رعایت کرده اما پس از بررسی پرونده توسط کارشناسان به خاطر یک دلیل بسیار کوچک که ناشی از بی‌توجهی یا ناآگاهی او بوده، دیپورت شده است ، در صورتی که با دیپورتی ترکیه رو به رو شدید به هیچ عنوان ناامید نشوید ، یک بار دیگر می‌توانید شانس خود را امتحان نمایید؛ برای این کار لازم است موضوعی که باعث دیپورتی شما شده را برطرف کنید یا شرایط خود را برای بهبود ارتقاء دهید و مجدداً درخواست ویزا ارائه کنید. 

مراجعه به مراجع قضایی در برابر حکم اخراج از کشور

حکم اخراج از کشور ترکیه ، به همراه دلایل آن به شخص خارجی که در خصوص وی حکم به اخراج از کشور داده شده است و یا نماینده قانونی وی و یا وکیل وی ابلاغ می گردد. اگر فرد خارجی که در خصوص وی حکم به اخراج از کشور ترکیه داده شده است، از سوی یک وکیل نمایندگی پیگیری میشود، به خود وی و یا نماینده قانونی وی در خصوص نتیجه حکم، روش و اصول اعتراض و مدت آنها اطلاع رسانی خواهد گردید.

چند نکته درباره دیپورت شدن از کشور ترکیه

تنها منبع معتبر و رسمی برای پیگیری و رفع دیپورتی ترکیه ، کنسولگری این کشور است.
- در صورت اتمام دوره اقامت بهتر است افراد حداکثر ظرف مدت ده روز کشور ترکیه را ترک کنند. در غیر این صورت، طبق قوانین دیپورت شدن از ترکیه ، از کشور اخراج می‌شوند.
- بهتر است افراد بعد از اطلاع از دیپورتی، سریعا با کمک یک وکیل نسبت به رفع آن اقدام کنند.
- گاهی اوقات دیپورت شدن در ترکیه به علت نامعلومی است. بنابراین توصیه می‌شود همه کسانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، پیش از سفر درباره قوانین دیپورت شدن از ترکیه مطالعه کافی داشته باشند. 

منظور از دعوت به ترک کردن ترکیه

در خصوص اشخاصی که در رابطه با آنها حکم به اخراج از کشور ترکیه گرفته شده است، به شرط  آنکه در حکم اخراج از کشور ذکر گردیده باشد، برای آنکه بتوانند کشور را ترک نمایند مدت زمانی که حداقل پانزده روز و حداکثر سی روز می باشد، تعیین خواهد گردید.

برای اشخاصی که جهت خروج آنها از ترکیه مهلت داده شده است، "برگه خروج" معاف از هرگونه هزینه ای داده خواهد شد.

اتباع خارجی که در مهلت مقرر کشور ترکیه را ترک ننمایند، بازداشت اداری خواهند گردید.

از افراد ذکر شده در زیر برای ترک ترکیه دعوت نخواهد گردید و به آنها مدت زمان ذکر شده در فوق داده نخواهد شد:

الف) افرادی که خطر فرار و ناپدید شدن آنها وجود داشته باشد.

ب) افرادی که مقررات ورود و خروج به ترکیه را نقض می نمایند.

ج) افرادی که از مدارک جعلی و خلاف واقع استفاده نمایند.

د) افرادی که ثابت گردد برای اخذ اجازه اقامت ترکیه مدارک جعلی ارائه نموده اند.

ر) افرادی که برای نظم عمومی، امنیت عمومی و بهداشت عمومی ترکیه خطر محسوب گردند.

اجرای حکم اخراج از کشور ترکیه

اتباع خارجی که در مراکز استرداد ترکیه نگهداری می گردند، توسط نیروهای نظامی به درب های مرزی یا فرودگاه منتقل می گردند.

اتباع خارجی که قرار است از کشور ترکیه اخراج گردند اما لزومی به انتقال آنها به مراکز استرداد وجود ندارد، تحت هماهنگی تشکیلات استانی اداره کل، از سوی نیروهای نظامی به درب های مرزی ترکیه منتقل می گردند.

اداره کل در رابطه با امور مربوط به اخراج از کشور ترکیه می تواند با سازمان های بین المللی، مقامات کشور مربوطه و سازمان های جامعه مدنی همکاری نماید.

ویژگی های نامه اعتراض به دیپورتی  ترکیه 

در حالت کلی می‌توان گفت که ارائه نامه اعتراض در خصوص رفع دیپورتی  ترکیه  آخرین کاری است که از دست شما بر می‌آید. در نتیجه، هنگام ارائه این نامه باید اطلاعات لازم را در خصوص نگارش آن داشته باشید.

نگارش صحیح و دقیقِ نامه اعتراض به دیپورتی  ترکیه  ، نقشی حیاتی در روند بررسی مجدد درخواست شما دارد. این نامه فرصتی برای شما است تا با ارائه توضیحات و مدارک تکمیلی، نظر سفارت را نسبت به رد درخواستتان تغییر دهید. در ادامه به مواردی که هنگام نگارش‌ نامه اعتراض، باید به آن توجه داشته باشید، اشاره خواهیم کرد.

1- اطلاعات فرد متقاضی:

در این قسمت اطلاعات فرد متقاضی باید به صورت دقیق و کامل تکمیل گردد. از مهم‌ترین اطلاعاتی که باید تکمیل شود می‌توان به نام، نام خانوادگی، شماره پاسپورت، ایمیل، آدرس و… اشاره کرد.

2- تاریخی که در آن متوجه دیپورتی خود شده اید:

در این مرحله لازم است تا بعد از درج اطلاعات فردی، تاریخ دیپورتی از کشور ترکیه خود را درج نمایید.همچنین توجه به تاریخ دقیق دیپورتی ، به شما کمک می‌کند، زمان مناسب برای ارائه درخواست مجدد ویزا را تعیین کنید.

3- درج دلایل دیپورتی:

در این قسمت باید بطور دقیق و واضح، همان متنی که در نامه دیپورتی شما درج شده است را بازنویسی کنید. دقت کنید که هیچ کلمه‌ای از متن اصلی را تغییر ندهید و عیناً آن را در نامه خود کپی کنید. بهتر است دلیل دیپورتی از ترکیه را داخل علامت نقل قول قرار دهید. همچنین به غلط‌های املایی و نگارشی دقت کنید.

4- درج یک آدرس ایمیل:

در این نامه حتما باید از آدرس ایمیل معتبر نیز استفاده نمایید. چرا که تنها راه ارتباطی مورد نظر با شخص شما از طریق ایمیل می باشد.هرگونه پیشرفت یا تصمیم جدید در مورد درخواستتان، از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی می‌شود.

5- توضیحات شما در خصوص دیپورتی از ترکیه :

با قاطعیت می‌توان گفت که این قسمت از نامه جزو مهم‌ترین بخش‌های اعتراض به دیپورتی ترکیه آن است. در این قسمت شما باید دلایل دیپورتی از خود را بنویسد. یعنی اگر نواقصی در پرونده شما وجود داشته که باعث شده است از ترکیه دیپورت شوید، باید به‌طور دقیق به این موارد اشاره کنید. به طور کلی می‌توان گفت که بازرس بعد از مطالعه این قسمت از نامه باید مجاب شود که دیپورتی شما اشتباه بوده است. توجه داشته باشید این نامه حالت ادارای و رسمی دارد. بنابراین در این نامه باید با ادبیات رسمی، دلایل رد‌شدن یا اخراج شدن خود را قید کنید. درنتیجه برای نگارش این نامه از کارشناسان و افراد کاربلد در این زمینه مشورت بگیرید.

هزینه رفع دیپورتی ترکیه 

در صورتی که پرونده دیپورتی ترکیه ارزش ارائه به دادگاه های کشور را داشته باشد، هزینه های مربوط به آن به فرد متقاضی ترکیه اعلام و برای اعتراض در دادگاه توسط وکیل رسمی دادگستری آماده می شویم. در صورتی که نقص های موجود در پرونده دیپورتی ترکیه قابل دفاع در دادگاه های این کشور نباشد، برای درخواست مجدد ویزا ترکیه و رفع نواقص قبلی اقدام می کنیم. هزینه های مربوط به رفع دیپورتی با توجه به شرایط ویزا و فرد از 5000 دلار تا 16000 دلار متغیر است.

مشاوره رفع دیپورتی ترکیه

مشاوره حقوقی در زمینه رفع دیپورتی ترکیه به شما کمک می کنند که بهترین نتیجه گیری را از پرونده های دیپورتی به دست آورید. به این ترتیب فرایند رفع اخراجی شما از ترکیه بهتر انجام می شود. مشکلات رفع دیپورتی ترکیه در موسسه تایمز زیر نظر مشاورین حقوقی حرفه ای انجام می گیرند.

مدت زمان رفع دیپورتی ترکیه

رفع دیپورتی ترکیه متناسب با شرایط پرونده متقاضی در بازه زمانی 1 تا 7 هفته انجام میشود از طرفی پیگیری فرایند رفع دیپورتی ترکیه هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور امکانپذیر است ، به این معنا که بسته به نوع درخواستی که متقاضی دارد می توان در خاک هر کشور یا بیرون از آن درخواست اعتراض یا تجدید نظر در خصوص دیپورتی ترکیه را ارائه دهد. این تجدید نظر برای عوامل گوناگونی از جمله رفع دیپورتی ترکیه و دیگر موارد خواهد بود. کسانی که قصد رفع دیپورتی خود را دارند، می توانند در قدم اول درخواست نت پرونده داشته باشند تا از روند بررسی شرایط دیپورتی ترکیه باخبر شود.  هر فرد می تواند در دادگاه های سایر کشورها درخواست های مربوط به بررسی پرونده رفع دیپورتی خود را داشته باشد. این کار باعث می شود که دادگاه معقول بودن تصمیم گیری را بررسی کند که در کل شانسی برای شما ایجاد خواهد کرد تا بتوانید ویزا مجدد ترکیه را اخذ نمایید.

مدارک لازم رفع دیپورتی ترکیه

آماده سازی مدارک و مستندات مهم ترین قسمت برای رفع دیپورتی ترکیه است ، اگر شما مدارک خود را بدرستی آماده و ارائه نکنید اعتراض شما رد خواهد شد ، لذا بهتر است بمنظور آماده سازی داکیومنت ها حتما از یک موسسه باتجربه کمک بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی دلایل دیپورتی ترکیه و راه‌های رفع دیپورتی ترکیه پرداختیم. درحالی که اخراج شدن شما از ترکیه می‌تواند تجربه‌ای ناخوشایند باشد، با گام‌های درست و اصولی می‌توانید شانس خود را برای رفع دیچورتی افزایش دهید. به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی برای رفع دیپورتی وجود ندارد.

بااین‌حال، با تلاش و پیگیری و رعایت نکات ذکرشده، می‌توانید شانس دوباره برای اخذ ویزای ترکیه بعد از دیپورتی داشته باشید. قبل‌از اقدام مجدد برای دریافت ویزا، از رفع کامل نقص پرونده و رفع دلیل دیپورتی قبلی اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز، از تجارب و نظرات کارشناسان در خصوص رفع دیپورتی استفاده کنید.

هیچ دیدگاهی یافت نشد

تا کنون هیچ پرسش و یا دیدگاه عمومی برای این خدمت ثبت نشده است ! شما اولین نفر باشید !

{{--sticky contact buttons--}}