تایمز گروپ
آخرین پاسخگویی: 18 روز قبل
دنبال کردن پروفایل فعالیت از  June 2024 تعداد پرونده   (0)

رفع ریجکتی ویزا کانادا

ریجکت شدن ویزا کشور کانادا اتفاقی است که می‌تواند به‌ سادگی تمام برنامه ریزی سفر و اهداف شما را خراب کند و حتی تبعات جدی‌تری در پی داشته باشد. لذا اگر به تازگی با مشکل ریجکتی ویزا کانادا مواجه شده اید و دنبال یک راه مطمئن و آسان در عین حال سریع برای رفع ریجکتی ویزا خود هستید همین الان با کارشناسان و وکلای مهاجرتی تایمز تماس گرفته و پروسه رفع ریجکتی ویزا کانادا را از همین الان شروع کنید .

0
(0)
0 92
2 ماه قبل
  • CAP863

منظور از ریجکتی ویزا کانادا چیست ؟

ریجکت به معنی رد شدن درخواست یا تقاضا است. ریجکتی ویزا کانادا به معنی رد شدن ویزا این کشور است. ریجکت شدن از طرف سفارت کانادا برای شخص متقاضی مشکلاتی را در پی خواهد داشت. زیرا با مراجعه به سفارت های دیگر جهت اخذ ویزا عمدتا به ریجکت شدن مجدد ویزا منتهی می گردد.

رفع ریجکتی ویزا کانادا چگونه انجام می شود؟

این سؤالی است که برای بسیاری از مردم هر زمان که بخواهند برای اخذ ویزا کشور کانادا اقدام کنند ، ایجاد می شود. بسیاری از متقاضیان ویزا دچار سردرگمی شده و قادر به درک دقیق دلیل ریجکتی ویزا خود نیستند. در صورتی که افسر مربوط به پرونده نتواند کلیه اطلاعات لازم در مورد متفاضی را دریافت کند ، درخواست ویزا ناموفق خواهد بود و در نهایت منجر به ریجکتی ویزا کانادا میشود .

متقاضیان دریافت ویزای کانادا در بسیاری از موارد با مسئله ریجکت شدن ویزا مواجه می‌شوند که این اقدام از طرف سفارت باعث می‌شود در مراجعه‌های بعدی به دیگر سفارت‌ها نیز دچار مشکل شوید و احتمال ریجکت شدن شما را برای دفعات بعدی بالا میبرد. از این ‌رو بهتر است با داشتن اطلاعات کافی و مدارک کامل اقدام به اخذ ویزا کنید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

آیا اعتراض به رد ویزای کانادا امکان پذیر است؟

اعتراض به ریجکت ویزای کانادا برای هرکشوری متفاوت است. به طور مثال شما برای اعتراض به ریجکت ویزای فرانسه و آلمان خودتان می‌توانید اقدام کنید اما جهت اعتراض به ریجکت ویزای ایتالیا حتما باید وکیل مهاجرت درخواست اعتراض را ارسال کند. توجه داشته باشید که شما بین ۱ تا ۲ ماه پس از ریجکتی مجاز به ارائه اعتراض نسبت به ریجکتی ویزا کانادا می‌باشید. در صورتی که درخواست اعتراض شما از طریق وکیل ارائه شود، پرونده شما وارد دادگاه می‌شود. باتوجه به علت ریجکتی شما، وکیل مهاجرت یک لایحه دفاعیه به پرونده شما اضافه می‌کند. در صورتی که این لایحه برای قاضی دادگاه معتبر باشد، ریجکتی شما رفع خواهد شد و موفق به اخذ ویزا می‌شوید. اما در صورتی که این لایحه مورد تائید نباشد، شما باید حتما نقص پرونده‌تان را براساس دلیل ریجکتی برطرف کنید.

اگر نسبت به ریجکتی ویزا کانادا اعتراض نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ 

عدم ارائه اعتراض به ریجکتی ویزا کانادا ، به این معناست که تمامی دلایل و موارد اعلام شده را قبول دارید و این نمره منفی برای شما خواهد داشت. به طور کلی ریجکتی دارای نمره منفی می‌باشد و در صورتی که شما اعتراض کنید شرایط بهتری خواهید داشت .

بهتر است پس از ریجکتی ویزا کانادا تا ۶ ماه اقدام نکنید. توجه داشته باشید که این مدت زمان براساس تجربه به وجود آمده است. به طور مثال در صورتی که ویزا کانادا شما به دلیل تاریخچه سفری و یا تمکن مالی نامناسب ریجکت شده باشید، حدودا ۶ ماه زمان لازم است تا نقص پرونده شما برطرف شود. در این مدت زمان هم می‌توانید اعتراض کنید و هم می‌توانید با روال عادی به برطرف کردن نواقص پرونده خود بپردازید.

نحوه اعتراض و رفع ریجکتی ویزای کانادا

در ابتدا باید بدانید که تشکیل پرونده برای درخواست ویزای کانادا تضمینی برای اخذ ویزا نخواهد بود.

فرد متقاضی میبایست وقت زیادی برای گردآوری و تهیه مدارک موردنیاز صرف خواهد نماید. در واقع متقاضی ویزا کانادا کاملاً اطمینان دارد که همه موارد ضروری را به خوبی رعایت کرده اما پس از بررسی پرونده توسط کارشناسان به خاطر یک دلیل بسیار کوچک که ناشی از بی‌توجهی یا ناآگاهی او بوده، ویزا ریجکت خواهد شد ، در صورتی که با ریجکتی ویزای کانادا رو به رو شدید به هیچ عنوان ناامید نشوید ، یک بار دیگر می‌توانید شانس خود را امتحان نمایید؛ برای این کار لازم است اشکالات و نواقص پرونده خود را برطرف کنید یا شرایط خود را برای بهبود ارتقاء دهید و مجدداً درخواست ویزا ارائه کنید. اگر تصور می‌کنید که درخواست اولیه شما بدون نقص و کامل بوده و از سوی کنسولگری کانادا درخواست ویزا به اشتباه رد شده است، می‌توانید نامه ای اعتراض آمیز برای رفع ریجکتی به سفارت کشور کانادا ارسال فرمائید.

بنابراین برای رفع ریجکتی ویزای کانادا دو راه پیش روی دارید:

1- پس از بررسی دقیق نواقص پرونده خود را برطرف کنید و مجددا‌ً برای اخذ ویزای کانادا درخواست خود را به سفارت مربوطه ارائه دهید.
2- در صورتی که از کامل بودن پرونده خود اطمینان دارید، یک نامه اعتراض به رد ویزای کانادا تنظیم کنید و به سفارت مربوطه تحویل دهید تا پرونده شما مورد بازنگری قرار گیرد.

ویژگی های نامه اعتراض به ریجکتی ویزای  کانادا 

در حالت کلی می‌توان گفت که ارائه نامه اعتراض در خصوص رفع ریجکتی ویزا  کانادا  آخرین کاری است که از دست شما بر می‌آید. در نتیجه، هنگام ارائه این نامه باید اطلاعات لازم را در خصوص نگارش آن داشته باشید.

نگارش صحیح و دقیقِ نامه اعتراض به ریجکتی ویزای  کانادا  ، نقشی حیاتی در روند بررسی مجدد درخواست شما دارد. این نامه فرصتی برای شما است تا با ارائه توضیحات و مدارک تکمیلی، نظر سفارت را نسبت به رد درخواستتان تغییر دهید. در ادامه به مواردی که هنگام نگارش‌ نامه اعتراض، باید به آن توجه داشته باشید، اشاره خواهیم کرد.

1- اطلاعات فرد متقاضی:

در این قسمت اطلاعات فرد متقاضی باید به صورت دقیق و کامل تکمیل گردد. از مهم‌ترین اطلاعاتی که باید تکمیل شود می‌توان به نام، نام خانوادگی، شماره پاسپورت، ایمیل، آدرس و… اشاره کرد.

2- تاریخی که در آن متوجه ریجکتی ویزای خود شده اید:

در این مرحله لازم است تا بعد از درج اطلاعات فردی، تاریخ ریجکتی ویزای کانادا خود را درج نمایید.همچنین توجه به تاریخ دقیق ریجکت ویزا، به شما کمک می‌کند، زمان مناسب برای ارائه درخواست مجدد ویزا را تعیین کنید.

3- درج دلایل ریجکتی ویزا:

در این قسمت باید به‌طور دقیق و واضح، همان متنی که در نامه ریجکتی شما درج شده است را بازنویسی کنید. دقت کنید که هیچ کلمه‌ای از متن اصلی را تغییر ندهید و عیناً آن را در نامه خود کپی کنید. بهتر است دلیل رد درخواست را داخل علامت نقل قول قرار دهید. همچنین به غلط‌های املایی و نگارشی دقت کنید.

4- درج یک آدرس ایمیل:

در این نامه حتما باید از آدرس ایمیل معتبر نیز استفاده نمایید. چرا که تنها راه ارتباطی سفارت مورد نظر با شخص شما از طریق ایمیل می باشد.هرگونه پیشرفت یا تصمیم جدید در مورد درخواستتان، از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی می‌شود.

5- توضیحات شما در خصوص ریجکت ویزای کانادا :

با قاطعیت می‌توان گفت که این قسمت از نامه جزو مهم‌ترین بخش‌های آن است. در این قسمت شما باید دلایل ریجکت ویزای خود را بنویسد. یعنی اگر نواقصی در پرونده شما وجود داشته که باعث شده است ویزای شما ریجکت شود، باید به‌طور دقیق به این موارد اشاره کنید. به طور کلی می‌توان گفت که بازرس بعد از مطالعه این قسمت از نامه باید مجاب شود که ریجکتی ویزای شما اشتباه بوده است. توجه داشته باشید این نامه حالت ادارای و رسمی دارد. بنابراین در این نامه باید با ادبیات رسمی، دلایل رد‌شدن ویزای خود را قید کنید. درنتیجه برای نگارش این نامه از کارشناسان و افراد کاربلد در این زمینه مشورت بگیرید.

دلایل ریجکت ویزای کانادا

1- پاسپورت آسیب دیده:

 یک گذرنامه، مخدوش که در شرایط خوبی نگه داری نشده، می‌تواند سبب رد ویزای کانادا شما باشد. این آسیب می‌تواند شامل پاره شدن و یا جدا و مفقود شدن صفحات، آسیب دیدن جلد گذرنامه و مواردی این چنینی باشد.

2- پاسپورت نامعتبر‌: 

دلیل دیگری که باعث ریجکت ویزای کانادا شما می‌شود، ارائه گذرنامه نامعتبر به سفارت یا کنسولگری است. اما چه گذرنامه‌هایی نامعتبر می‌باشند:

  • گذرنامه‌هایی که تاریخ اعتبار آن‌ها کمتر از ۳ ماه از بازگشت سفر باشد.
  • گذرنامه‌هایی که کمتر از دو صفحه خالی داشته باشند.
  • کتابچه مدرک مسافرتی (مدرک مسافرتی یا travel document، سندی موقتی است که در صورت فقدان و یا در هنگام تعویض پاسپورت صادر می‌شود.)
  • گذرنامه‌هایی که بیشتر از ۱۰ سال از زمان صدور آن‌ها گذشته است.

3- عدم ارائه برنامه سفر:

 از دلایل دیگری سبب که ریجکت ویزای کانادا می شود، عدم ارائه برنامه سفری مناسب برای حضور در کشور کانادا است. این موارد عبارتند از:

1- عدم تعیین مقصد اصلی سفرکشور‌ کانادا
2- عدم ارائه مدارک معتبر اقامتی (رزرو هتل و یا مشخصات اقامتی ارائه شده در دعوتنامه)، برای تمامی روزهای حضور در کشور کانادا
3- عدم ارائه رزرو بلیط پرواز برای متقاضی
4- عدم ارائه بلیط پروازهای داخلی برای سفر در مناطق مختلف

4- ارائه نامه‌های غیر معتبر:

 دلیل اثبات برای درخواست ویزای کانادا ، ارائه مدارک رسمی است که توسط نویسنده تائیده شده باشند. چنین مواردی عبارتند از:

  • ارائه یک نامه رسمی که فاقد متن با آدرس و جزئیات تماس، یا توسط نویسنده آن مهر و امضاء نشده باشد.
  • ارائه یک نامه رسمی که ۳ ماه از تاریخ آن گذشته باشد.
  • فقدان مهر و امضاء نویسنده در نامه رسمی و غیره …

5- عدم بازگشت به وطن:

 یکی دیگر از مواردی که ممکن است درخواست ویزای کانادا شما رد شود، عدم اثبات کافی برای مدت زمان اقامت درکانادا و یا عدم بازگشت به وطن می‌باشد. این مورد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1- عدم ارائه گزارش‌های مالی بیشتر از یک ماه
2- عدم استفاده از صورت حساب کنونی
3- فقدان منابع مالی کافی در صورت‌های مالی ارائه شده
4- ارائه چک مسافرتی که نام مسافر بر روی آن ذکر نشده باشد.

6- شناسنامه و یا ازدواج مجدد غیر قابل قبول:

 یکی از دلایلی که باعث ریجکت ویزای کانادا می‌شود، عدم توانایی در ارائه گواهی‌های تولد و یا ازدواج است که توسط سفارت یا کنسولگری پذیرفته نمی‌شود. چنین مواردی عبارت است از:

عدم ارائه شناسنامه و یا گواهی تولد که توسط مقامات رسمی مثل وزارت کشور تائید نشده باشد.
ارائه مدرک ترجمه شده به زبان انگلیسی که توسط دارالترجمه رسمی و یا مترجمان مجاز ترجمه نشده باشد.
عدم ارائه یک گواهی مدنی (ارائه یک سند مذهبی به جای آن)
عدم توانایی برای ارائه گواهی نامه و اثبات هر دو والد کودک
عدم توانایی ارائه گواهی که با اسامی مندرج در پاسپورت‌های ارائه شده مطابقت داشته باشند.
عدم توانایی ارائه مدرک تصویب شده قانونی برای فرزند خوانده (برای درخواست همسر از اتحادیه اروپا)

7- بیمه مسافرتی نامعتبر یکی از دلایل رد ویزای کانادا :

 دلیل دیگری که ممکن است منجر به رد ویزای کانادا شود، عدم توانایی در ارائه پوشش بیمه نامه مسافرتی برای مدت اقامت در کشور کانادا است. چنین مواردی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

عدم ارائه پوشش بیمه مسافرتی در موارد پیش بینی نشده
عدم تامین بیمه مسافرتی که بازگشت نامزد را به کشورش پوشش نمی‌دهد.
ناتوانی در تامین بیمه مسافرتی‌ای که سیاست‌های آن درکشور کانادا معتبر باشد.
عدم توانایی پوشش بیمه مسافرتی برای تمام مدتی که مسافر در کشور کانادا حضور دارد.

8- عدم ارائه مدارک اقامت :

 یک عامل مهم که در رد ویزای کانادا تاثیر دارد، آن است که به افسر سفارت ثابت شود که شما در طول مدت سفرتان، مکانی برای اقامت دارید. این موارد عبارتند از:

عدم توانایی در ارائه مدرک رزرو هتل
عدم ارائه دعوتنامه از طرف میزبان (اثبات حمایت)
عدم ارائه مدرک از یک تور از پیش پرداخت شده

9- وضعیت ویزای کانادا :

دلیل دیگری که می‌تواند درخواست ویزای کانادا شما را با شکست مواجه کند و باعث ریجکت ویزای کانادا شما می‌شود، تاریخچه ویزاهای قبلی است. این موارد عبارتند از: عدم توجه به محدودیت‌های ویزای کانادا (به عنوان مثال بیش از زمان مجاز اقامت داشتن در کشور کانادا ، عدم تمایل به دنبال کردن برنامه سفر ارائه شده)

هزینه رفع ریجکتی ویزا کانادا 

در صورتی که پرونده ریجکتی ویزا کانادا ارزش ارائه به دادگاه های کشور را داشته باشد، هزینه های مربوط به آن به فرد متقاضی ویزا کانادا اعلام و برای اعتراض در دادگاه توسط وکیل رسمی دادگستری آماده می شویم. در صورتی که نقص های موجود در پرونده ریجکتی ویزا کانادا قابل دفاع در دادگاه های این کشور نباشد، برای درخواست مجدد ویزا کانادا و رفع نواقص قبلی اقدام می کنیم. هزینه های مربوط به رفع ریجکتی ویزا با توجه به شرایط ویزا و فرد از 600 دلار تا 5000 دلار متغیر است.

مشاوره رفع ریجکتی ویزا کانادا

مشاوره حقوقی در زمینه رفع ریجکتی ویزا کانادا به شما کمک می کنند که بهترین نتیجه گیری را از پرونده های رفع ریجکتی به دست آورید. به این ترتیب فرایند مهاجرت شما و اخذ ویزا کانادا بهتر انجام می شود. مشکلات رفع ریجکتی ویزا کانادا در موسسه تایمز زیر نظر مشاورین حقوقی حرفه ای انجام می گیرند.

مدت زمان رفع ریجکتی ویزا کانادا

رفع ریجکتی ویزا کانادا متناسب با شرایط پرونده متقاضی در بازه زمانی 1 تا 7 هفته انجام میشود از طرفی پیگیری فرایند رفع ریجکتی ویزا کانادا هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور امکانپذیر است ، به این معنا که بسته به نوع درخواستی که متقاضی دارد می توان در خاک هر کشور یا بیرون از آن درخواست اعتراض یا تجدید نظر در خصوص ریجکتی ویزا کانادا را ارائه دهد. این تجدید نظر برای عوامل گوناگونی از جمله فسخ ویزا های تحصیلی ، فسخ ویزا های توریستی ، جلوگیری از اجازه کار در کشور ، رفع ریجکتی ویزا کانادا و دیگر موارد خواهد بود. کسانی که قصد رفع ریجکتی ویزای خود را دارند، می توانند در قدم اول درخواست نت پرونده داشته باشند تا از روند بررسی شرایط ویزا کانادا خبر شود.  هر فرد می تواند در دادگاه های سایر کشورها درخواست های مربوط به بررسی پرونده رفع ریجکتی ویزا خود را داشته باشد. این کار باعث می شود که دادگاه معقول بودن تصمیم گیری افسر را بررسی کند که در کل شانسی برای شما ایجاد خواهد کرد تا بتوانید ویزا کانادا خود را اخذ نمایید.

مدارک لازم رفع ریجکتی ویزا کانادا

آماده سازی مدارک و مستندات مهم ترین قسمت برای رفع ریجکتی ویزا کانادا است ، اگر شما مدارک خود را بدرستی آماده و ارائه نکنید باز هم ویزا شما رد خواهد شد ، لذا بهتر است بمنظور آماده سازی داکیومنت ها حتما از یک موسسه باتجربه کمک بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی دلایل ریجکتی ویزای کانادا و راه‌های رفع ریجکتی ویزای کانادا پرداختیم. درحالی که رد‌شدن درخواست ویزا می‌تواند تجربه‌ای ناخوشایند باشد، با گام‌های درست و اصولی می‌توانید شانس خود را برای دریافت ویزا افزایش دهید. به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی برای رفع ریجکتی ویزا وجود ندارد.

بااین‌حال، با تلاش و پیگیری و رعایت نکات ذکرشده، می‌توانید شانس دوباره برای اخذ ویزای  کانادا  بعد از ریجکتی داشته باشید. قبل‌از اقدام مجدد برای دریافت ویزا، از رفع کامل نقص پرونده و رفع دلیل ریجکتی قبلی اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز، از تجارب و نظرات کارشناسان در خصوص رفع ریجکتی ویزا استفاده کنید.

هیچ دیدگاهی یافت نشد

تا کنون هیچ پرسش و یا دیدگاه عمومی برای این خدمت ثبت نشده است ! شما اولین نفر باشید !

{{--sticky contact buttons--}}